World

Соціологічний кіноклуб Києво-Могилянської Академії

07.09.2009
4104

Щопонеділка о 18:30 у Бурсі (9 корпус, 1 поверх, 13 кімната)
по вул. Набережно-Хрещатицькій 27
Вхід вільний. Після фільму – дискусія.

ОСІНЬ 2009

7/09 Документальний фільм «Кошмар Дарвіна» (Darwin’s Nightmare, 2004). Режисер: Хуберт Саупер.

Танзанія, 60-ті роки. В озеро Вікторія (найбільше тропічне озеро світу) впускають рибу-хижака – нільську щуку – яка знищує майже всю фауну озера. Екологічна катастрофа породжує прибуткову індустрію: біле мясо величезної риби експортується до Європи. Але ця торгівля, не покращила рівень життя місцевого населення, навпаки: за інтенсивним експортом йде не менш інтенсивний імпорт, на цей раз зброї…


14/09 Документальний фільм «Голубий Китай» (China Blue, 2005) Режиссер: Міха Пелед.

Як часто ми зневажливо кажемо «китайський», маючи на увазі дешевизну і низьку якість якоїсь речі! Але чи знаємо ми, чиї руки її виробили, скільки грошей отримали і в яких умовах працювали? Героїні фільму – три молоді дівчинки, швеї джинсової фабрики пана Лао, яким від 14 до 18 років. Іноді вони працюють цілодобово без перерви, а за годину праці отримують шість центів. Але прибуток пана Лао та інших дрібних китайських бізнесменів також невисокий – вони продають вироблені джинси західним замовникам лише по 5 доларів за пару.

21/09 «Це вільний світ…» (It’s a free world…, 2007) Режисер: Кен Лоуч.

Самотня матір Енджі починає кар’єру бізнес-леді, створивши з подругою власне агенство з найму робітників-імігрантів. Приємна і щедра жінка поступово стає огидною. Вона в розквіті сил, має шалену волю і поспішає жити, виловлюючи клієнтів на тимчасову роботу. У центрі фільму – питання тяжкого становища трудових мігрантів у розвинених європейських суспільствах і експлуатації людини людиною.

28/09 Документальний фільм «Захоплення» (The Take, 2004) Режиссер: Еві Льюїс, Сценарій: Наомі Кляйн.

Аргентина 2001: Економічна криза. Тридцять робітників у передмісті Буенос-Айреса окупують приміщення фабрики, залишеної власниками. Вони вимагають права працювати і продовжувати виробництво. Їх гасло: “Захоплюй! Опирайся! Виробляй!”. Автори фільму – відомі канадські публіцисти Наомі Кляйн (авторка бестселерів “No Logo: Люди проти брендів” та “Доктрина шоку”) та Еві Льюїс.

5/10 «Термінал» (The Terminal, 2004) Режисер: Стівен Спілберг.

Віктор Наворський прилітає до Нью Йорку, але поки він летить, у його рідній країні Кракожії (вигадана країна Східної Європи) відбуваються небажані для США політичні зміни. Візу Віктора анулюють ще в польоті, тому він не може пройти паспортний контроль. Але і повернутися додому також не може – всі рейси до його країни відмінили. Бідному Віктору не залишається нічого, як облаштувати собі життя в терміналі, повсякчас стикаючись з бюрократією аеропорту, що прагне якнайшвидше позбутися небажаного мешканця.

12/10 Документальний фільм «Смерть робітника» (Workingman’s Death, 2005) Режисер: Міхаель Главогер.

«Смерть робітника» – це документальна збірка новел, знятих на шахтах Донбасу, на нігерійських скотобійнях, у пакистанських портах і сталеварних заводах Китаю. Кадри австрійського режиссера Міхаеля Главогера про страждання робітників в усіх куточках земної кулі настільки емоційно насичені, що навряд чи залишать когось байдужим.

26/10 Документальний фільм «Квіти тут не ростуть» (Flowers don’t grow here, 2006) Режисер: Шіра Пінсон. (англ. мовою без перекладу)

З переходом до капіталізму у Східній Європі на вулицях міст зявилися сотні тисяч бездоглядних дітей. Британська режисерка Шіра Пінсон протягом чотирьох місяців знімала групу вуличних дітей Києва і представила нам реалістичний портрет найінтимніших аспектів життя цих дітей, а також – найтемніші і найжорстокіші кадри їхнього світу з проституцією, токсикоманією, свавіллям міліції і насиллям.

23/11 «Експеримент» (Das Experiment, 2001) Режисер: Олівер Хіршбігель.

Сценарій фільму заснований на подіях Стенфордського тюремного експерименту. Людей запрошують взяти участь у психологічному експерименті, в якому моделюється тюрма. Учасників випадковим чином ділять на дві групи – наглядачів і в’язнів, а вчені постійно над ними наглядають через відеокамеру. Звичайні люди, граючи задані їм експериментом ролі, надзвичайно швидко розвивають здатність до насилля, на яке, як здавалося раніше, нібито спроможні лише злочинці.

30/11 «Битва в Сіетлі» (Battle in Seattle, 2007 ) Режисер: Стюарт Таунсенд.

Драма за мотивами реальних подій – п’ять днів вуличних боїв у Сіетлі (США) 1999 р. – мирні демонстрації проти зустрічі ВТО у цьому місті переросли в бунт, сутички з поліцією та національною гвардією. «Битва в Сіетлі» вважається символічним початком світового руху проти неоліберальної глобалізації (альтерглобалістів)

7/12 «Місто Бога» (Cidade de Deus, 2002) Режисери: Фернанду Мейрелліш і Каті Люнд

«Місто Бога» – одна з найбідніших і найнебезпечніших фавел Ріо-де-Жанейро. Фільм показує нам життєвий шлях двох хлопців, які разом виростають у цій фавелі. Мізинець ще малим хлопчиком мріє стати гангстером і бере участь у озброєному пограбуванні, здійснюючи своє перше вбивство. Ракета в дитинстві мріє стати фотографом. У 18 років Ракета дістає фотоапарат і починає знімати життя у фавелах із щоденним насиллям, наркоторгівлею, поліцейськими рейдами, у яких гинуть жінки і діти. Мізинець також здійснює свою мрію і стає найкрутішим наркоторговцем Ріо, по кличці «Малюк Зе».

14/12 «Північний ковбой» (Midnight Cowboy, 1969) Режисер: Джон Шлезінгер.

Джо Бак – життєрадісний і наївний посудомийник з провінційного містечка у Техасі – їде до Нью-Йорку, щоб використати свої сексуальні здібності для задоволення потреб багатих мешканок Нью-Йорку, які не знають, що таке справжній секс. Але, опинившись у Нью-Йорку, його мрії обертаються фіаско. Джо поселяється у занедбаному будинку разом з хворим на туберкульоз бездомним Ріццо. Вони мріють заробити багато грошей і поїхати до Флориди, але стан здоров’я Ріццо суттєво погіршується і часу, щоб здійснити мрію, залишається обмаль.

21/12 «Вихователі» (Die Fetten Jahre sind vorbei, 2004) Режиссер: Ханс Вайнгартнер.

Трійка друзів називає себе «Вихователями». Вони забираються у розкішні вілли і перевертають там усе догори ногами, не вкравши жодного предмету. Таким неординарним способом юні революціонери намагаються дати багатіям зрозуміти, що їхні дні у розкоші вже злічені. Під час однієї з вилазок “Вихователям” доводиться викрасти власника будинку, топ-менеджера з річним доходом у 3 млн. євро. Чи вдасться перевернути свідомість йому?

Share