Освіта, наука, знання

Освітній страйк у Німеччині: освіта або ринок?

5071

Поки в Україні освітній істеблішмент намагається переконати людей у необхідності впровадження Болонського процесу, німецькі студенти вже встигли відчути наслідки припасовування освіти до «законів ринку».
demo 17 червня десятки тисяч студентів і школярів по всій Німеччині провели демонстрації в межах масштабного освітнього страйку. За різними даними, на вулиці вийшло від 240 до 270 тисяч людей. За нової системи навчання студенти мають менше часу на виконання програми; їм ставлять жорсткі часові межі. Тому ті студенти, що змушені водночас працювати, опиняються в гірших умовах. Наслідок – більше соціальне розшарування. Гасло «конкурентоспроможної» освіти де-факто означає, що на зміст освіти, на запропоновані абітурієнтам альтернативи впливають насамперед запити ринку. Студентів така ситуація не влаштовує – зміст освіти має визначати суспільство, включно з самими студентами, а не роботодавці. Крім того, специфіка Німеччини полягає в доволі сильному розведенні суто професійної та університетської освіти, тому коли з університету намагаються створити щось на кшталт фахової вищої школи, це викривлює цілу освітню систему. А ще студенти вимагали скасувати плату за навчання та збільшити роль студентського самоуправління, покращити можливість обміну між університетами, сприяти навчанню всіх замість створювати т.зв. «еліту».

bachelor5

Студенти деяких спеціальностей повинні встигнути “зробити бакалавра” за три роки.

Школярі протестували проти скорочення часу навчання, вимагали безкоштовної та доступної для всіх освіти. Класи, на їхню думку, нині завеликі, а вчителів замало. Найбільша демонстрація відбулася в Берліні, де в демонстрації взяло участь від 20 до 27 тисяч людей (щоправда, поліція говорить лише про 12 тисяч). Учасники виявили неабияку фантазію, вигадуючи гасла, і то не тільки студенти, а й школярі – чого варте, приміром, гасло «Освіта замість школи». Демонстрація пройшла цікаво, весело та мирно – тільки досі уряд не поспішав реагувати на ініціативу: наприклад, міністр освіти називає вимоги «вчорашніми», а Болонський процес – «безальтернативним».

opfer

“Наша освіта – жертва капіталізму”


platz

Демонстрація закінчилася перед Університетом Гумбольдта. Реформи Гумбольдта більше не актуальні – на часі Болонський процес


propaganda

Чимало інших ініціатив скористувалося страйком для пропаганди.

Поділитись