 Шановні дівчата, зберігайте спокій і викидайте квіти та цукерки. Йтиметься знову про Міжнародний жіночий день.
Шановні дівчата, зберігайте спокій і викидайте квіти та цукерки. Йтиметься знову про Міжнародний жіночий день.
На цю тему написано вже незліченну кількість статей, авторських заміток і текстів. Тому я не буду в мільйонний раз повторювати, що коли ми перетворюємо цей день на «день жіночності та весни», ми не лише забуваємо про високі ідеали революційної боротьби, свободи та рівності, а й просто паплюжимо пам’ять тих жінок, які присвятили життя боротьбі за те, що сьогоднішні дівчата, які морщать носа, чуючи слово «фемінізм», вважають нормою.
 Жіночність — штука естетична, але присвячувати їй свято — це все одно, що проголосити день худорлявості або свято дитячої наївності. Прихід весни — теж чудовий момент. Але мені аж надто неприємно вітати дівчат, вкладаючи у зміст своїх слів цю ваніль. Міжнародний жіночий день — це свято боротьби, соціального прогресу, революції, рівності, свободи та солідарності. І таким воно має залишатися назавжди. Адже, якщо в деяких країнах актуальність феміністичного руху можна поставити під сумнів (навпаки, помітна тенденція до зростання популярності маскулізму), то жінки в Азії та Африці залишаються аж надто пригнобленою групою. Не останньою, але великою.
Жіночність — штука естетична, але присвячувати їй свято — це все одно, що проголосити день худорлявості або свято дитячої наївності. Прихід весни — теж чудовий момент. Але мені аж надто неприємно вітати дівчат, вкладаючи у зміст своїх слів цю ваніль. Міжнародний жіночий день — це свято боротьби, соціального прогресу, революції, рівності, свободи та солідарності. І таким воно має залишатися назавжди. Адже, якщо в деяких країнах актуальність феміністичного руху можна поставити під сумнів (навпаки, помітна тенденція до зростання популярності маскулізму), то жінки в Азії та Африці залишаються аж надто пригнобленою групою. Не останньою, але великою.
 Ідея приниження Міжнародного жіночого дня до свята «жіночності та весни» вперше зародилася й була реалізована в сталінську добу в СРСР. Остаточно зрадивши всі ідеали лівиці і будуючи територію тотального рабства, «вождь», окрім знищення незгодних, прагнув насадити «традиційні цінності» — відформатувати суспільство в найлегшу для управління й маніпулювання систему. А одна з неодмінних складових цієї системи — патріархальна сім’я. Тому, на одній ноті з забороною абортів і розпуском жіночих відділів партій, різко змінили зміст Міжнародного жіночого дня, сподіваючись на те, що експлуатована свідомість уже не прокинеться.
Ідея приниження Міжнародного жіночого дня до свята «жіночності та весни» вперше зародилася й була реалізована в сталінську добу в СРСР. Остаточно зрадивши всі ідеали лівиці і будуючи територію тотального рабства, «вождь», окрім знищення незгодних, прагнув насадити «традиційні цінності» — відформатувати суспільство в найлегшу для управління й маніпулювання систему. А одна з неодмінних складових цієї системи — патріархальна сім’я. Тому, на одній ноті з забороною абортів і розпуском жіночих відділів партій, різко змінили зміст Міжнародного жіночого дня, сподіваючись на те, що експлуатована свідомість уже не прокинеться.
 Сьогодні ми маємо якомога частіше згадувати про цей день і намагатися вдруге досягти тих ідеалів, які колись були вкрадені. Бажано остаточно. На жаль, традиціоналістські і консервативні настрої в сучасній Україні тріумфують у вигляді огидної реакції. Ну, а що ви хочете? Дико-капіталістичний базис потребує відповідної надбудови! З усіх кутків тільки й чутно про «традиційні цінності», «сім’ю», «рід», «місце жінки» та схожі маразматично-архаїчні речі. Подивіться на те, як активізувалася церква останнім часом. Зважаючи на кількість виступів попів на телебаченні, можна зробити висновки, що для нормальних експертів місця в мас-медіа не лишається. А ще й «Національний комітет з питань захисту суспільної моралі» прокинувся після кількарічного сну (просто у Януковича були свої «моралізатори»). Друзі, це все дуже симптоматично і дуже сумно. І я впевнений, що ми не маємо права деградувати. Маркс наполягав на цінності кінцевої мети у розвитку суспільства. Бернштейн — на цінності прогресу. Але висновки однозначні — ми маємо рухатися вперед! Як цитувалося на одній з барикад Майдану, «світ нас сприйме лише модерними». І це правда.
Сьогодні ми маємо якомога частіше згадувати про цей день і намагатися вдруге досягти тих ідеалів, які колись були вкрадені. Бажано остаточно. На жаль, традиціоналістські і консервативні настрої в сучасній Україні тріумфують у вигляді огидної реакції. Ну, а що ви хочете? Дико-капіталістичний базис потребує відповідної надбудови! З усіх кутків тільки й чутно про «традиційні цінності», «сім’ю», «рід», «місце жінки» та схожі маразматично-архаїчні речі. Подивіться на те, як активізувалася церква останнім часом. Зважаючи на кількість виступів попів на телебаченні, можна зробити висновки, що для нормальних експертів місця в мас-медіа не лишається. А ще й «Національний комітет з питань захисту суспільної моралі» прокинувся після кількарічного сну (просто у Януковича були свої «моралізатори»). Друзі, це все дуже симптоматично і дуже сумно. І я впевнений, що ми не маємо права деградувати. Маркс наполягав на цінності кінцевої мети у розвитку суспільства. Бернштейн — на цінності прогресу. Але висновки однозначні — ми маємо рухатися вперед! Як цитувалося на одній з барикад Майдану, «світ нас сприйме лише модерними». І це правда.
 А ще, я був шокований, дізнавшись, що націоналісти вважають, буцімто Клара Цеткін встановила дату святкування МЖД на честь єврейського свята Пурім. І по фіг, що вона цю дату не встановлювала, Пурім не святкується 8-го березня, А Клара Айснер була етнічною німкенею (євреєм був її чоловік Осип Цеткін). Але наших «патріотів» же не переконаєш: всюди одні змови проти України.
А ще, я був шокований, дізнавшись, що націоналісти вважають, буцімто Клара Цеткін встановила дату святкування МЖД на честь єврейського свята Пурім. І по фіг, що вона цю дату не встановлювала, Пурім не святкується 8-го березня, А Клара Айснер була етнічною німкенею (євреєм був її чоловік Осип Цеткін). Але наших «патріотів» же не переконаєш: всюди одні змови проти України.
Хочеться сподіватися, що боротьба за остаточну емансипацію жінок ітиме під руку з боротьбою за свободу, рівність і всесвітню солідарність. Адже не можна звільнити всіх, не звільняючи кожного. Не можна звільнити нікого, не звільняючи всіх.
 І наостанок хотів би нагадати імена та обличчя тих самих жінок-революціонерок і феміністок початку минулого століття. А то, як я зрозумів, що навіть деякі наші товариші-ліві не в курсі. Коротенький список: Вольтаріна де Клер, Каміла Коллет, Євгенія Конраді, Ема Гольдман, Роза Люксембург, Олександра Коллонтай, Інеса Арманд, Лариса Райснер, Віра Засулич, Марія Нікіфорова.
І наостанок хотів би нагадати імена та обличчя тих самих жінок-революціонерок і феміністок початку минулого століття. А то, як я зрозумів, що навіть деякі наші товариші-ліві не в курсі. Коротенький список: Вольтаріна де Клер, Каміла Коллет, Євгенія Конраді, Ема Гольдман, Роза Люксембург, Олександра Коллонтай, Інеса Арманд, Лариса Райснер, Віра Засулич, Марія Нікіфорова.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
MADE IN DAGENHAM (Єгор Шаровара)
МАРУСЯ НІКІФОРОВА — ЛЕГЕНДА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ВІЙНИ (Євгеній Казаков, Дмітрій Рубльов)
ПРОТЕСТИ ЖІНОК НА ВІЙСЬКОВИХ ЗАВОДАХ: ФРАНЦІЯ 1917 (Ірина Дубей)
ЩО МОЖНА НАЗВАТИ СОЦІАЛІСТИЧНИМ ФЕМІНІЗМОМ (Ірина Дубей)
 
 
	

