Щопонеділка о 18:30 у Бурсі (9 корпус, 1 поверх, 13 кімната)
по вул. Набережно-Хрещатицькій 27
Вхід вільний. Після фільму – дискусія.
17.05 Сальвадор / Salvador (реж. Олівер Стоун, 1986)
Теми дискусії: революція, Третій світ, залежність, імперіалізм, насильство
Американський журналіст Річард Бойл, втративши дружину, роботу і перебуваючи під загрозою арешту, направляється в маленьку центральноамериканську країну Сальвадор. Передчуття казкової відпустки з дешевими жінками, алкоголем і наркотиками в фантастичному тропічному раю не виправдалися. Річард разом зі своїм товаришем опиняються в пеклі громадянської війни. Революційні повстанці готуються взяти владу в столиці, а маріонетковий диктатор Хосе Наполеон Дуарте Фуентес жорстоко придушує прояви непокори за допомогою армії та парамілітарних угруповань. Чи втрутяться США – «старший брат» американського континенту – щоб припинити насильство і на чиєму боці?
18.05 Соціологія — це бойове мистецтво / La sociologie est un sport de combat (реж. П’єр Карлес, 2001)
(французькою мовою з англійськими субтитрами)
(додатковий показ о 10:00 в рамках зустрічі з Публічної соціології, замість вихідного 24.05)
Теми дискусії: ангажованість соціолога, творчість П’єра Бурдьє
Документальний фільм, присвячений творчості видатного французького соціолога П’єра Бурдьє, який вважав соціологію бойовим мистецтвом: “У головах більшості людей, особливо тих, хто займається суспільними науками, присутня дихотомія, яка мені видається смертельною, а саме: розкол між scholarship і commitment, між тими, хто присвячує себе науковій роботі, використовуючи наукові методи і адресуючи свої праці іншим вченим, і тими, хто вступає в бій, виносить свої знання за межі наукового співтовариства. Це протиставлення – штучне. Насправді треба бути незалежним вченим, який працює за правилами scholarship, щоб продукувати ангажоване, легітимно ангажоване знання, і вводити це знання у бій».
31.05 Сонечко, сонечко / Ladybird, ladybird (Кен Лоуч, 1994)
(до Міжнародного дня захисту прав дітей)
Теми дискусії: криміналізація бідності, права дитини, батьківські права, житлові умови багатодітних родин
У дев’яностих роках Кен Лоуч повертається до теми батьківства і бідності, яку підіймав ще у 1960х у одному зі своїх найвідоміших фільмів «Кеті, повернись додому». Як і у першому фільмі героїнею стає багатодітна матір, яку через фінансові труднощі і відсутність стабільного житла позбавляють батьківських прав. Це питання є актуальним і на пострадянських теренах, де бідність криміналізується дедалі сильніше у процесі поглиблення соціальних нерівностей, а люблячих батьків позбавляють батьківських прав, тому що вони «занадто бідні».
07.06 Останній притулок / Last resort (Павел Павліковський, 2000)
(англійською і російською мовами)
Теми дискусії: криміналізація міграції, права дитини, табори для шукачів притулку у Західній Європі
Таня приїжджає з Росії до Великобританії зі своїм сином, очікуючи, що їх зустріне її англійський наречений. Але його в аеропорту немає і Таню забирає на допит імміграційна поліція. Щоб виграти трохи часу, Таня просить політичного притулку і потрапляє з сином до табору тимчасового утримання біженців — відгородженого колючим дротом міста біля занедбаного парку атракціонів на англійському узбережжі. Приниження, відсутність базових зручностей і сексуальні домагання стають для Тані щоденною реальністю і вона просить, щоб її з сином відпустили додому, але це виявляється не так просто…
14.06 Базовий дохід (реж. Йорг Дрешер, 2010)
(після перегляду фільму — зустріч і дискусія з автором фільму)
Теми дискусії: соціальний захист, універсальне версус цілеспрямоване соціальне забезпечення, базовий дохід
У фільмі представлено ідею «базового доходу», історичні та сучасні приклади запровадження базового доходу у різних куточках нашої планети — як розвинених країн Першого світу (США), так і країн, що розвиваються (Намібія, Бразилія), що вказує на можливості застосувати принципи базового доходу незалежно від економічного розвитку країни. Бонусні матеріали включають інтерв’ю з такими прихильниками базового доходу, як Десмонд Туту (Південна Африка), Джей Гаммонд (Аляска), Джон Томлінсон (Австралія), Ґі Стендінг (Великобританія), Саша Ліберманн (Німеччина) та іншими.