Позбавлення офісу Центру візуальної культури НаУКМА

  • 11 апреля 2011
  • 1389
Позбавлення офісу Центру візуальної культури НаУКМА

Публікуємо заяву наших товаришів з Центру візуальної культури Києво-Могилянської академії. Протягом останніх років ЦВК став одним з найбільших осередків критичної думки в масштабах всієї України та надавав підтримку багатьом незалежним низовим ініціативам. ЦВК був одним з ініціаторів масової протестної кампанії проти комерціалізації та бюрократизації вищої освіти. Адміністрація НаУКМА вдається до вражаючих подвійних стандартів, виселяючи свій найактивніший науковий підрозділ та, водночас, вітаючи в стінах Академії антикомуністичний захід крайньої правої «Свободи».

 

4 квітня 2011 р. керівництво університету забрало офісне приміщення Науково-дослідного центру візуальної культури Національного університету «Києво-Могилянська академія», що знаходилося в 9 корпусі (кім. 25а). При цьому президент Академії Сергій Квіт звинуватив керівника Центру Василя Черепанина у самовільному захопленні приміщення.

З цього приводу Центр візуальної культури заявляє, що понад рік тому під час перемовин із керівництвом університету щодо приміщення для Центру президент Академії Квіт у присутності Василя Черепанина та його колеги Інни Совсун виділив для ЦВК «щойно відремонтовану кімнату в 9 корпусі, з інтернетом та всіма можливостями для роботи». Проте минулого тижня президент Академії звинуватив Черепанина у самозахопленні цього приміщення, аргументуючи це тим, що ЦВК пропонувалася інша кімната, яка завалена старими кіноплівками та абсолютно непридатна для роботи. Наразі на дверях кімнати 25а вже висить табличка «Науково-дослідний центр орієнталістики ім. О. Пріцака», тож для розбудови одного наукового центру було викинуто інший.

Центр візуальної культури вважає такі дії керівництва університету неприйнятними для «найдемократичнішого університету України». Ми переконані, що подібно до всіх інших рішень, питання приміщень в Академії повинно вирішуватись відкрито і демократично. Ми також вважаємо, що такі дії керівництва університету є прямим тиском на Центр візуальної культури та намаганням дисциплінувати незалежну ініціативу, котра критично висловлюється як щодо політики профільного міністерства, так і щодо окремих дій могилянського керівництва. Замість подальшого заохочення та підтримки активної діяльності ЦВК адміністрація НаУКМА іде шляхом позбавлення приміщення та утиску викладачів, які наважуються висловлювати незгоду з її політикою.

Парадоксальним чином, Києво-Могилянська академія, котра завжди потерпала від тиску з боку профільного міністерства за висловлювання критичних позицій щодо дій чиновників, всередині закладу користується тими самими методами по відношенню до критично налаштованих могилянських об’єднань. Керівництво університету, котре публічно підтримує ідею університетської автономії, при цьому відмовляється надати автономію науковим центрам та незалежним студентським ініціативам; критикує забюрократизованість МОНМС, і при цьому встановлює  не менш жорсткі бюрократичні перепони для роботи окремих підрозділів всередині Академії. Це вже не перший приклад тиску на ЦВК та студентську профспілку «Пряма дія». Адміністрація і раніше намагалась обмежити нашу діяльність, дорікаючи привнесенням політики в стіни навчального закладу. Але університет є простором політичної емансипації та критичного погляду на сьогоднішню, в тому числі політичну, дійсність, що аж ніяк не означає заангажованості щодо політичних партій. У той самий час президент Академії Сергій Квіт не просто толерує, а й особисто вітає виставку, організовану в стінах Академії за участю ультраправої партії «Свобода».

Центр візуальної культури спільно з незалежною студентською профспілкою «Пряма дія» в Могилянці були головними організаторами студентських протестів, завдяки яким було знято з розгляду законопроект, через який Академії загрожувала втрата статусу університету. Центр візуальної культури з 2008 року проводить регулярні заходи для широкої громадськості (дискусії, міжнародні конференції, виставки тощо), котрі стали популярними широко за межами могилянської спільноти.

Рекомендуемые

Наши выпуски

Блоги

Facebook

Наши партнёры